Bir süredir neti ve diğer yabancı siteleri incelemekteyip,kendime uygun bir karavan yapmak niyetindeydim.
Bu
araştırmam çok uzun sürdü,çünkü yapıcağım karavanın malzemesinin
bulunabilir olduğundan emin olmak istedim,böylece üretim safhasında
ciddi manada takıldığım bir konu kalmayacaktı
Yapmaya başladığım
model başlıktanda anlaşılacağı gibi GÖZ YAŞI römorku,ismide arkadaşımın
koyduğu YUMU,Musa ile Yusuf'un başlangıçları
Türkiyenin önde gelen firmalardan birine mail gönderdim,özelliklerini
belirttiğim biçimde bir torsiyonlu dingili temin edebileceğim,bana
yakın herhangi bir bayii sine beni yönlendirmelerini istedim,Onlarda
sağolsun beni en yakın bayiye yönlendirdiler....
Macerada
burada başladı,görüştüğüm satıcının bana nasıl yardımlarının dokunduğunu
burada ne kadar anlatsam azdır. Kendisine peşin para verdiğimden
dolayımıdır bilmem,
Dingilim bir türlü tedarikçiden kendisine
ulaşamadı gitti,yok yanlış parça geldi,yok tornalatıyorum,yok başka
parça gönderiyorlar,yok şeyini (bu şey lafı hiç bitmedi nedense)
yaptırıyorum,bu geçen zaman süresindede hiç kimse sizi arayıp muhattapta
olmuyor
Gel zaman git zaman dingilimi
BİR AY sonunda çok şükür aldım.
Aldım ama nasıl aldım verdiğim ölçüden 30 cm kısa olarak,ki ben
söylemeseydim eline metreyi alıp ölçmek zahmetine bile girmeyecekti!!!
(150 cm olması gerekirken!! Aaa 120 cm bu !!! )
Dingil önümde duruyordu bende bir ay daha beklememek adına,dingili aracıma koydum ve yolumu tuttum
Bu anlattıklarımda üretici firmanın bence hiç bir suçu yok,ama bunu
kendilerine anlattığımda en azından bir özür beklerdim...
Neyse
bu konuyu burada kapatıp işimize bakalım,Karavan konusunda bayağı bir
ilerlemem oldu,bunları ara ara burada fotoğrafları ile paylaşmaya
çalışacağım,telafuzda yada anlatımda anlaşılmazlık olur ise kusuruma
bakmayın
İşte YUMU'nun hikayesi :
Önce dingili istediğim ölçülere getirdim,zor bir durumdu,herşeyin ölçülü ve düzgün olması gerekli idi
Aslında bunun bana bir artısı oldu,dingili ortasındanda şaseye bağlayabileceğim
Karavanımın ölçüleri genişlik tekerlekler hariç 150 cm ,uzunluk sadece
yaşam alanı diyelim 300 cm (kaplin kısmı ve kutu hariç onlar ile
birlikte 400 cm) Yükseklik ise 130 cm ölçülerinde..
Şasede altta,aslında bu benim ikinci şasem ilkini bükümlü saçtan
yapmıştım,4 milimde çok ağır ve çok esnek olduğu için bozmak zorunda
kaldım.
Bu şasem ana iki kol 80*40*2,5 mm profil
Ortadaki kısa aşıklarda 60*40*2,5 mm profil, bir demir doğramacı olarak bunları kullanmamın daha doğru olacağını düşündüm ,
Sürekli profillere delikler deliyorum,ağızlarınıda açık
bırakıyorum,Çünkü sıcak daldırma yani GARVANİZ yaptıracağım,eğer her
tarafını kapatırsam sıcaktan profiller şişebiliyor yada içine sızan
garvaniz birdaha dışarı çıkamayıp içerisinde donuyor,
Buda kilo bazında kaplama yapıldığı için cebe zarar
Buda
daha önce imalatını kompozit panelden yaptığım bir bölme,Unutmadan
söylemek isterim römork komple 4mm kompozit panelden oluşacak, Panelin bağlanıcağı zeminde yani kafkas 30*30*1,5 mm U şeklinde bükülmüş garvaniz saç
Öne
yapacağım kutunun denemeleri
Su deposunuda kompozit panelden imal ettim,aşağı yukarı 90 litrelik sadece ihtiyaçlar için kullanılacak içmek için değil !!!
İçerisine
dalga kıranlar yaptım ve giriç çıkış vanalarının olduğu yerleride
paslanmaz saçtan yaptımki sağlam olsun,çünkü kompozit panel biraz
yumuşak malzeme ve onun için ayırdığım yere montajını yaptım...
Jantları 14 inç kartal jantı bir abimizden aldım,biraz bakımsızlardı biraz zımpara biraz boya kendilerine geldiler
Yanlız
bir sorun ile karşılaştım ,herhalde poryalar 4*100 kartal jantları ise
nette 4*98 olarak görünüyor bu 2 mm den dolayı bijonlar yerine tam
oturmadı,başka bir jant bulunacak mecburen,poryalar tekrardan
delinerekte ayarlanabilir ama yıpratmaya değmez herhalde...
Biraz hava alsın
Fotoğrafta göründüğü üzere
çamurluklar dışarıda kalıcak ve bencede römorka güzellik katıcak ve
yapımıda bir o kadar zor olan parçaların başında geliyor.
Piyasada
plastik çamurluklar var römork için satılan fakat beni pek tatmin
etmedi,Baklavalı alüminyum saçtan olursa çok daha güzel
kanısındayım,fakat alüminyumun darbe dayanıklılığı o kadar fazla
değil,Üzerine oturula bilir,ayak ile basılabilir yada herhangi bir yere
çarpmada hemen yamullacak bir malzeme,bende altını normal saçtan yapıp
üzerini alüminyum ile kaplamaya karar verdim...
Çamurlukları
denemek amaçlı bağladım,1,5 mm saç olduğundan eğer garvanize verirsem
deformasyona uğrayacak ve ben onları hiçbir şekilde düzeltemiyceğimi
bildiğim için daldırma öncesinde onları sökücem
Araba boyası uyguladıktan ve römork ağırlığını aldıktan sonra uygun bir şekilde montajını yapıcam...
Römorkun kenarlarında çamurluk hizasında bir çıkıntı olucak daha
sonra onunda üzerini baklavalı alüminyum saç ile kaplayacağım.
Bunu yapmamdaki amacım römorkun yapımında kullanıcağım kompozit panel
biraz narin olduğundan onu çarpma yada darbelerden biraz olsun kollamak
Çamurluk hizasında kalacağı için ek bir çıkıntı da oluşturmayacak ,sadece biraz ağırlık...
Bugün
birazdaha çalışma fırsatı buldum.işyerindeki işler hava muhalefeti
nedeni ile biraz durgundu.Bende şasedeki bazı parçaları garvenizden önce
söktüm ve kaplamadan önceki son işlemleri tamamlamaya çalıştım.
Garvaniz kaplandıktan sonra şaseye kaynak yada matkap ile müdahale etmek
istemiyorum,ama ne kadar yaparsam yapayım muhakkak unutulan biryerler
çıkacaktır
Römorkun
yanlarına koymak istediğim parçaları sabit yapmak yerine cıvata ile
seyyar yapmaya karar verdim,böylece istediğim zaman onları takıp
çıkarabilirim.Profil diş çekmek için ince kalıyor ,bende bir cm lik
lamalara m12 ile diş çektim ve bunları şaseye kaynakladım,diş çekip
yerlerine kaynatmak sandığımın aksine çok vaktimi aldı
Denge ayaklarınıda kendim imal etmeyi düşünüyorum ama nasıl oluyor ise bunun imalatında kullanacağım
kare yada diğer adı ile
trafez dişli heryerde bulunan birşey değil,(hiçbiryerde bulamadım) hayret birşey
,Üstelik onlara motor takıp bir kontak anahtarı ile kumanda etmeyi
düşünüyordum,dişliyi bulamazsam bunlar hayal olarak kalıcak gibi
Kaplinin bağlanacağı ana profilin yanlarından ayrılan iki profil denge ayaklarının montajına mani oldu
Bu yüzden montaj şeklini değiştirmek zorunda kaldım,Şekilde oldular
Kaplamaya girmeye hazır
Alttaki
kompozit panel çalışmalarını dingili beklerken geçirdiğim bir aylık
süre içerisinde yaptım,Kafkası yani kompoziti tutturduğum şase 1,5mm ve
1,2 mm garvanize edilmiş saçtan U biçiminde büktürerek imal ettim.Malum
profilden imal yapsaydım,profilin içi ter yapacağından çürüme olasılığı
çok olucaktı.
U biçiminde bükülmüş garvaniz saç hem çürüme olasılığını ortadan kaldıracak hemde römorka hafiflik sağlayacak
Kompozit panelleri kafkasa Poliüretan yapıştırıcı ile sabitledim ,ardındanda silikon ile destekledim.
Daha önce bir parça kompozit panel ile deneme yapmıştım ,iki kişi birden hiçbir şekilde paneli profilden ayıramadık
Yapıştırıcı kullanma nedenim ise dıştan vida atıp macun vs. yapıp
görünümü etkilememek,Panelleri kendi renkleri ile kullanmak istiyorum...
Şasenin
altında kullanacağım 85 litrelik su deposu gözümü korkuttu
doğrusu.Bende şaseye biraz daha destek olması açısından yan panellere
makas uyguladım.1.2 mm bükme saçtan oldukları için ağırlığı fazla
etkilemiyorlar,
En azından kafam rahat ,dağ bayır korkmadan gezebilirim şimdi
Bunlarda kapıları
2 kapısı olucak ,Kamp yapılacak alanda başka birilerine rahatsızlık vermemek adına böyle düşündüm,tabii başkalarınında bize...
6 yorum:
Ellerinize sağlık.. Proje yı ölçülendirseydiniz iyi faydalı olurdu diye düşündüm..
Ellerinize sağlık.. Proje yı ölçülendirseydiniz iyi faydalı olurdu diye düşündüm..
Üşenmeden okursanız!
Maliyet ne kadar tuttu?
Eline sağlık Yusuf usta.Kompozit panellerde çok seçenek var senin kullandığının marka modelini öğrenebilir miyim?
Devamını bekliyoruz
Yorum Gönder