24 Mart 2013 Pazar

Küçük karavan YUMU (bölüm 2)

Şaseyi garvaniz kaplamaya verdim ,onu beklerken kapı işlerini bitirmeye çalıştım
Kapı içlerini cam yünü ile kaplamak istiyorum ,ama henüz tedarik etmediğim için kapı içlerine koyamadım,daha sonra inşallah koyucam.

   Kilit ve kollar Dodge araçlar için üretilenden,biraz nostalji olsun istedim,bagajada ondan kullanıcam
Fitil ve menteşe ise kapalı kasa kamyonlarda kullanılanlardan


 

  

 

    
  

Menteşe ve kapı kollarını civatalı yapmaya çalıştım,paslanmaz.Vidanın hareket halindeki bir yapı için fazla sağlam olmayacağını düşündüm
Biraz uğraştım ama sonunda değdi
Onları istediğim zaman söküp takabilicem,hem böylelikle sökme ve takmadan dolayı yerleri zarar görmeyecek

   

   

 

  
   

  

  

   

   

  

  



Bunlarda bugün yurtdışından geldi ,römorkun dengesini anlamamda bana yardımcı olucaklar
Tripod ve niva'yı teraziye almakta kullanılıyorlar aslında  ;)



Şase bu hafta garvaniz kaplamadan çıktı,yavaş yavaş toplamaya başladım



 
 
  


Garvanizden dolayı diş çektiğim kısımlar dolmuş,bu yüzden birer paso daha çekmek zorunda kaldım


   

    
    


Su deposundaki vida ve delikleri zararsızdır  :)
Kompozit paneli birbirine yapıştırma süresince yardımcı olsun diye kullandım onları,sonrada söküp tekrar delik tıkamak zorunda kalmak istemedim ...




15 mm huş kontraplak


    
 
 
 
 
  
 



Zemine yaptığım bölmenin kapağına tutacak taktım böyle daha iyi oldu

 


Kapıların içlerine keçeli cam yünü doldurdum,daha sonra bütün römorkada uyguluycam


 
    
  
 

Kapı kilitlerinin fotoğrafını çekmedim,çünki hiç beğenmedim :)  başka bir kilitle dğiştiricem


  
 
 
  
  

Benim yeğenler...


İmalata devam  :)
Arka kapağı imalatını gerçekleştirdim ,profilden imal ettiğim için,içten ter yapıp çürümemesi içinde (için için için  :) )hem kapağa hemde bazı profillerin içerisine( :D ) uzunca bir hortum yardımı ile köprük sıktım  :) (çok zor ve zahmetli,)


  

    
 
   
Ön kısıma koyduğum tekerleğin yükseklik ayarını krikolu yaptım,bunun için  tofaş krikosunun dişlisini ve somununu kullandım

 
 
Bütün dengeleyicilerin somununu ayni yaptığım için 22 lik bir lokma ile hepsini kontrol edebiliyorum,çevirme kolumda tofaş krikolarına ait  ;D


  
Kaplinin civatalarıda paslanmaz ve fiberli somunlarınıda profilin içerisinden sıktım
her nekadar kaplinlere kilit takılsada yanınızda götüreceğiniz yedek bir kaplinle bütün karavanlar çekilebilir  :)
İçeriden somunları tutabilmek için uzun bir aparat lazım,fiberli oldukları için sadece dışarıdan çevirmekle de sökülmüyorlar  ;D
Hırsıza kilitmi dayanır kardeşim!!! ???

  
Sıra geldi kompozit panellerin bükümüne,onları ilk başta silindirden geçirtmeyi düşündüm fakat bunun sıradan ve basit olucağını düşünerek :D  ,
birazdaha zor kısmını,ve çevremin verdiği,nasıl olur ? sorusuna daha değişik olur!! yanıtını aldıktan sonra freze ile iç kısımdan çizikler çektim.
  Böylece dışarıdan bakıldığında yuvarlak kısımlar katmer katmer 4 er cm lik çizikler şeklinde gözükecek


 
  
 

Tekrar bütün paneller poliüretan yapıştırıcı ve silikon ile yapıştırıldı
Dıştan hiçbir vida yok


 
 

  

  
  
 
Ben bu kompozit panellerle daha çok şey yapıcam gibi :)
  Birazda tesisat ile ilgilendim,alttaki paneller çok pahalı hemde benim istediğim türden değiller,onlarıda elim değmişken aradan çıkardım

 


Bu kadar düğme ve fişe enerji yetiştirmem için birde reaktöre ihtiyacım olacak sanırım
 ::) hııııı ihtiyacım olanlar zenginleştirilmiş uranyum :D



Tavanım açılır olacak teardrop (gözyaşı römorku) larda hiç açılır tavan görmedim benimki ilk olabilir kanımca  :) ,çünkü çok site ve fotoğraf gördüm ama açılanına rastlamadım
   Tavanı şasenin altına yerleştireceğim bir mekanizma ile ,çelik tellerin aktarımı ile kumanda etmeyi düşünüyorum



İçeri yağmur almaması için bükümler verdim


  


Ve yapıştırma,kuruduğundada tavan havalandırmasının yerini açıp montajlıycam


 

Bugün havalandırmanın yerini açtım ve montajını gerçekleştirdim
Bu arada koruyucu filmleride söktüm çünkü fazla ağır işim kalmadı,sabırsızlıkta cabası  :)


  

Tavanda 1cm gibi bir yükseklik oluştu,bu baştan moralimi bozsada,daha sonraları içeride eğilmeden yürüyebilmenin rahatlığını düşünerek umursamadım

 
 
Alttaki fotoğrafta panel yamukmuş gibi görünüyor ,ama değil,nedenini anlamadım
Şimdi hatırladım (ikinci mesajda düzeltiyorum) arkada bulunan arabaların yansıması bu  :D

    
 

Bu şekilde bir ön kısım aerodinamiğe biraz ters düşsede, ayni şekilde ön kısma imal edeceğim bir sandık rüzgarın direncini kıracaktır



3 yorum:

Unknown dedi ki...

İmrenerek adım adım izledim.Çünkü ben de Önümüzdeki iki ay içinde böyle bir karavan macerasına (emekliyim vaktim müsait) başlamak istiyordum.Detayları görmüş oldum.Umarım beceririm.Ama sizin ekstra yeteneğiniz techizatınız ve bilginiz var.Tekrar tebrikler.

Unknown dedi ki...

Merhabalar kapı kenarındaki conta ve lastikleri nerden aldınız kapı ölçüsü kaç olarak belirledi bende başladım aynısından yapmaya birde yan duvar er kalınlığı kaç cm yapti

Veysel karaca dedi ki...

Merhaba;
Öncelikle emeğinize sağlık çok başarılı bir çalışma olmuş.
Edinmiş olduğunuz tecrübeleri buraya aktarmanızda çok iyi.
Bu yan duvar ve tavan birleşim yerine nasıl bir malzeme kullandınız? Bizi bilgilendirebilir misinz