21 Eylül 2013 Cumartesi

Motosiklet Römorku




Uzun zamandır motosiklet kullanıcısıyım,12 senelik İstanbul yaşantımda malesef bu zevkten bir süre mahrum kalmıştım,
Şimdi tekrar Tekirdağda ikamet ettiğim için bir motor edindim,burada herşey motor ile yapılabilmekte,Burada motor insanın el ve ayağı gibi birşey,hem pratik oluşu hemde ilçemizde trafiğin fazla akışkan olmamasından dolayı insanlar genelde motoru tercih etmekte

Motora olan bu aşırı ilgiden dolayımıdır bilmem,kros yarışlarının bir ayağıda burada yapılmakta (Hayrabolu)

Piknik ,balık tutmak gibi faaliyetlerile fazla ilgili olduğumdan,ve bu yerlere gitmek içinde motorumdan vazgeçemediğim için (doğa=motor)
Kendime bir römork yaptım,belki burada bulunanlara faydası olması açısından paylaşmak istedim

Öncelikle belirtmeliyimki,römork motora bağlı iken yol alışı çok stabil,kasis,çukur fark etmiyor,şu ana kadar hiçbir şekilde direksiyona yada motorun gidişatını tehlikeli düşürecek bir durum ile karşılaşmadım
Tabiiki tedbir elden bırakmamalı,fazla süretli kullanmamak lazım

Römorkun şasesini:

25 lik köşebentten yaptım
Alt tabanı 9 mm kontraplak
Yan duvarları 1mm saç (yapıştırdım)
Bağımsız üspansiyonu ise 40*40*2mm profil,
Amortisörler Honda activanın ön amortisörleri (En ucuzuydu ) biraz yumuşak kaldı gibi ama artısı olarak römorku arkada sektirmiyor

Kullanım alanı ölçüleri:
En:80cm
Boy:100 cm
Derinlik:40cm

100 kg yi kolaylıkla taşıyabiliyor,ama tavsiye etmiyorum,motorun dengesini bozabiliyor...












Her türlü şartta test ettim,sonuç gayet iyi.










a

Bir ustamın tavsiyesi ile römorkun motora olan bağlantı yerini değiştirdim
Daha önceki bağlantı yeri fazla  yukarı olduğundan,motorun dengesini etkilemekteydi,
Şimdiki hali daha güzel

,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Yolcudur abbas bağlasan durmaz
.
.
.
.




Hiç yorum yok: