21 Eylül 2013 Cumartesi

Tek teker motosiklet römorku

Uzun zamandır yapmayı planladığım,nasıl birşeye benzeyecek,gidişatı nasıl olacak,çok para tutacakmı diye diye merak ettiğim,ama aslında sonuç itibarı ile çok basit duran tek teker römorkumu bugün bitirdim
Proje çok kısa sürdü ama bunu yaparken keyf almamı engellemedi

Aslında bir ay kadar önce planını kafamda tasarlayıp,şasesini bitirmiştim,
Ama römorkta kullanmak istediğim scooter tekerini ,çevremden çıkma,kullanılmış,pas tutmuş,bilyaları dağılmış ,ama yamulmamış bir teker bulamadığım için bitiremedim,halada vazgeçmiş değilim bu tekerden
Jantı buldum bu sefer lastik yok ortada,13 inç

Ta ki geçenlerde bu lastiğe nalburda rastlayıncaya kadar,el arabası tekeri,şambrelli ve bilyalı tam tamına 10 tl

Yolda gidişatı çok güzel 70~80 km görüyor,ama yinede scooter tekeri bakmıyor değilim sonuçta el arabası tekeri,fazla güven olmayabilir
Çift teker römork sağa sola çekme yapabiliyor özellikle kasislerde,ama bunda öyle birşey yok,ön teker nereye arka teker oraya

Üzerinde taşınacak malzeme ağırlığı ve yapılacak az miktarda sürati düşünerek,amortisör kullanmadım

Bence tek eksi yönü daha önce 1,5 metreyi dengede tutmaya çalışıyorduk şimdi 2 metreyi (ölçüler misal verilmiştir)
Hızlandıktan sonra bu sorunda ortadan kalkıyor zaten

Fotoğraflar...















Çift teker römorku üste,tek tekeri alta,
Bağlantıları iki civata ve iki pim


















Boyasını yapmadan biraz deneme yapayım dedim,






Üzerine sabit bir kasa yapmamamın nedeni,istediğim zaman herşeye uyum sağlayabilecek düz bir zemin
Bu buzluğu daha önceki dönemlerde yapmıştım,bu sıralar içerisine malzemelerimi koyuyorum
























En güzel yanı hiç yer kaplamaması



Şimdi sırada uçan motosiklet projem var,Sahibinden comda çıkma kanat baktım fakat yok yok
Varmı şöyle elinde doktor yada bayandan az kullanılmış çıkma kanatı olan











Güncelleme 10.04.2014

Bugün römorkta biraz değişiklik yaptım,bir tanıdığımın verdiği alüminyum alışımlı jantı römorka montajladım
Daha önceki çalışmalar İnnova üzerindeydi,fakat şimdiki motorum Wave,römorkun motora montaj aparatını İnnovadan Wave ye bağladım,
Tabiri caizse cuk oturdu
















Teker miline 10 tl vermek bana zor geldi
Elimde bulunan 2 adet paslanmaz beton dübelini sırt sırta birbirine kaynatıp tekeri bağladım,kalınlık tam geldi,oktan bile d
üz





















Bundan sonra ellemem İnşallah

3 yorum:

Adsız dedi ki...

S.a kardeşayni motordan bende var nasip bir sistem yapmaliyizki dört tekerli bize olsun bilmeyen biride rahatça kullansin

Yusuf3070 dedi ki...

At arabası misali olabilir:)

Unknown dedi ki...

Yurtdışı bazı modellerde stop ve arka park lambalarını sinyalleri römorka kadar uzatmış. Sonraki güncellemen bu olabilir naçizane tavsiye...
Çok güzel olmuş ellerine sağlık